Battlefield serisinin son oyununun üzerinden iki yıl geçti ve hayranlar, serinin geleceği hakkında daha fazla bilgi edinmek için sabırsızlanıyor. Battlefield: Bad Company’den bu yana serinin adı neredeyse yıkımla özdeşleşse de, her oyun bu özelliği aynı şekilde yansıtmadı. Örneğin, Battlefield 2042 daha çok kum fırtınaları ve kasırgalar gibi harita özelindeki aşırı hava olaylarına odaklandı.
Yakın zamanda yapılan araştırmalar, Ripple Effect için VFX Direktörü iş ilanından yeni bilgiler ortaya çıkardı. Hatırlanacağı üzere, DICE LA, Temmuz 2021’de Ripple Effect olarak marka değiştirdi ve serinin ana geliştiricilerinden biri oldu. İş ilanına göre, VFX Direktörü (Los Angeles yerine stüdyonun Kanada ofislerinden birinde çalışacak) endüstrideki ‘en gerçekçi ve heyecan verici yıkım efektlerini’ geliştirmeye yardımcı olacak. Bu da bir sonraki oyunun, yıkıma önceki oyunlardan daha fazla odaklanacağını düşündürüyor.
Bazı Battlefield hayranları, bu durumu, DICE’ten ayrılıp Embark Studios’u kurarak The Finals’ı geliştiren eski meslektaşlarına bir tür meydan okuma olarak görüyor. Bu popüler ücretsiz rekabetçi çok oyunculu birinci şahıs nişancı oyunu, mükemmel yıkım efektleri sunuyor ve bu yıkımların sunucu tabanlı olması, herkes için tamamen aynı olmasını sağlıyor. İşte Embark’ın teknolojileri hakkında söyledikleri:
Battlefield Next, endüstriyi sarsacak yıkım efektleriyle geliyor
Sunucu tarafında hareket ve yıkım, uzun zamandır oyun geliştirmede bir kutsal kase olmuştur ve biz bunu The Finals’da gerçeğe dönüştürdüğümüz için gerçekten gururluyuz. Hareket fiziklerinin istemci tarafında işlemek yerine, çevre hareketleri sunucuda gerçekleşiyor. Bu, tüm oyuncular için fiziklerin tek bir gerçek olduğu anlamına geliyor. Bu da, çok oyunculu bir ortamda hareketli platformlarda aynı anda hareket edebilecek oyuncular anlamına geliyor. Ya da siz ve arkadaşlarınızın aynı yıkılan evde birlikte, senkronize bir şekilde bulunmanızı sağlıyor. Bu heyecan verici bir konu ve dinamik çok oyunculu oyunların oynanış şeklini temelden değiştiriyor.
Elbette, The Finals’ın Battlefield’a göre önemli bir avantajı var: çok daha küçük çaplı. Sadece üç oyuncudan oluşan dört takımı içeriyor. Yani her maçta toplamda sadece on iki oyuncu yer alıyor. Buna karşılık, Battlefield oyunları uzun zamandır aynı oturumda 64 hatta 128 oyuncunun mücadele etmesine olanak tanıyor. Söz konusu senkronize yıkım olduğunda, on kat daha fazla oyuncu için bunu sağlamak zor olabilir ama belki de DICE’ın üzerinde çalıştığı şey tam olarak bu.
Henüz herhangi bir haber beklemek için erken olabilir. Nitekim, franchise direktörü Vince Zampella, gelecekteki oyunların daha fazla “pişirme” süresine sahip olacağını ima etti. Ayrıca, yeni oyun DICE, Ripple Effect, Criterion ve Ridgeline Games arasında çok stüdyolu bir işbirliği olacak. Halo ve Disintegration’ın eski yaratıcısı Marcus Lehto tarafından kurulan Ridgeline Games, özellikle tek oyunculu kampanya üzerine çalışacak.